Dmitry Masleev

Dmitry Masleev
Dmitry Masleev (b. 1988), pianist – First Prize (XV International Tchaikovsky Competition, 2015)

Thursday, May 19, 2016

Φεστιβάλ Αθηνών 2016: Το μαγαζάκι συνεχίζει να λειτουργεί υπό άλλη διεύθυνση
















Στην προηγούμενη αναφορά μας στο Φεστιβάλ Αθηνών (3 Απριλίου 2016), είχαμε σχολιάσει:

Μετά την παραίτησή του από τη θέση του επικεφαλής του Ελληνικού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την οποία ο διεθνούς φήμης Βέλγος καλλιτέχνης Γιαν Φαμπρ υπέβαλε το πρωί του Σαββάτου, το ελληνικό «καλλιτεχνικό» κατεστημένο μπορεί να συνεχίσει να κοιμάται ήσυχο.

Και συνεχίζαμε:

Σε μιαν Ελλάδα που για όλο τον υπόλοιπο κόσμο είναι ανύπαρκτη πολιτιστικά επί δύο τουλάχιστον χιλιετίες, η ντόπια πλέμπα που τις τελευταίες δεκαετίες λυμαίνεται τον χώρο του πολιτισμού, απαίτησε για μιαν ακόμη φορά να μη θιγούν τα συμφέροντά της. Βεβαίως, την πλέμπα καθόλου δεν την ενδιαφέρει το επίπεδο του Φεστιβάλ Αθηνών. Εκείνο που θέλει είναι να μη στερηθεί τα προνόμιά της: και για να γίνει αυτό, πρέπει και πάλι να διοριστεί επικεφαλής του Φεστιβάλ κάποιος τον οποίο θα επιλέξει η ίδια. Δηλαδή, να μην αλλάξει τίποτα. Το Φεστιβάλ να μη γίνει διεθνές αλλά να παραμείνει περιφερειακό και «μικρό». Για να συνεχίσουν οι ίδιοι «χαμηλοί» άνθρωποι να βάζουν χαμηλά τον πήχυ.

Το Φεστιβάλ Αθηνών 2016 δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, όμως μετά την ανακοίνωση του φετινού προγράμματος, διαπιστώνουμε ότι δυστυχώς έχουμε ήδη επαληθευτεί. Το Φεστιβάλ παραμένει ένα εγχώριο και κλειστό κλαμπ, όπου οι ίδιοι, γνωστοί «επαγγελματίες» του θεσμού έχουν κληθεί για μιαν ακόμη φορά, έναντι υψηλού τιμήματος, να παρουσιάσουν τις ίδιες ανοησίες με τις οποίες έχουν καταφέρει να θησαυρίσουν τα τελευταία χρόνια.

Τον κορμό του φετινού προγράμματος του Φεστιβάλ αποτελούν, σχεδόν αποκλειστικά, παραστάσεις-κονσέρβα, όπως η «Αΐντα» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, και αδιάφορες όσο και κακόγουστες περφόρμανς από εγχώρια ή ξένα, νεανικά, άγνωστα, δήθεν πρωτοποριακά και συνήθως ολιγομελή σύνολα (θεατρικά, χορευτικά, κλπ). Η κλασική μουσική θα απουσίαζε εντελώς αν δεν υπήρχαν τέσσερεις εμφανίσεις της Καμεράτα (ωστόσο με ρεπερτόριο που δεν ταιριάζει καθόλου στην ορχήστρα αυτή) και ένα ρεσιτάλ από την πιανίστρια Νέλλη Σεμιτέκολο και τον βιολοντσελίστα Κωνσταντίνο Σφέτσα. Όσο για τη νέα παραγωγή της «Κάρμεν» από τη Λυρική Σκηνή και τις συναυλίες από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, θεωρούμε πως δεν αξίζουν ούτε καν αυτή την απλή αναφορά που μόλις τους έγινε.

Με την ευκαιρία, θα θέλαμε να κάνουμε μία παρατήρηση σχετικά με τις επικρίσεις που δεχτήκαμε από ορισμένους για τον χαρακτηρισμό «ανύπαρκτη πολιτιστικά» που αποδώσαμε στη χώρα, στο προηγούμενο σημείωμά μας το οποίο παρατίθεται ολόκληρο στην αρχή αυτού του σημειώματος. Είναι βέβαιο ότι κάποιοι διάβασαν πολύ βιαστικά το κείμενο, διαφορετικά θα πρόσεχαν και τη φράση «για όλο τον υπόλοιπο κόσμο» που προηγείται του επίμαχου χαρακτηρισμού.

Η Σελίδα «Φίλοι της Κλασικής Μουσικής»
Το Blog «Πρόσωπα της Κλασικής Μουσικής»












































Όλες οι εικόνες είναι από διάφορες περφόρμανς που θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2016.

No comments:

Post a Comment